Methodological considerations for the study of non-conscious processes through the masked priming paradigm
Resumen
Unconscious processes can be experimentally studied from a great variety of paradigms. One of the most widely used is the so-called “masked priming” in which a stimulus (i.e., a word) called prime is masked in such a way that it cannot be consciously perceived but still influences the response to another subsequent stimulus called target. However, because of the complexity of conscious processes, there are a number of variables that must be taken care of when applying this paradigm. Unfortunately, most of those variables are difficult to grasp and therefore it becomes a trial and error struggle for scientists attempting to scientifically study consciousness. The purpose of this paper is to make a contribution to facilitate the task for those scientists. To that extent, we will discuss about current literature of masked priming based on two main themes: The central problems that have been addressed through the use of masked priming paradigm (i.e., semantics, emotions and attention), and methodological considerations (i.e., the presentation format of the stimuli, the masks, visibility measures and the Stimulus Onset Asynchrony [SOA]). The present article might be useful for those researchers planning to utilize this paradigm to study the phenomenon of consciousnessDescargas
Publicado
2023-02-14
Cómo citar
Embon, I., Bruno, N. ., Díaz Rivera, M., Sainz Ballesteros, A. ., Sánchez, J., & Andreau, J. M. (2023). Methodological considerations for the study of non-conscious processes through the masked priming paradigm. Revista De Psicología Y Psicopedagogía, (7). Recuperado a partir de https://p3.usal.edu.ar/index.php/psicol/article/view/6365
Número
Sección
REVISIÓN CRÍTICA
Licencia
CREATIVE COMMONS 2.5
Usted es libre de:
- Compartir - copiar, distribuir, ejecutar y comunicar públicamente la obra
- hacer obras derivadas
- hacer un uso comercial de esta obra
Bajo las condiciones siguientes:
Atribución — Debe reconocer los créditos de la obra de la manera especificada por el autor o el licenciante (pero no de una manera que sugiera que tiene su apoyo o que apoyan el uso que hace de su obra).
Entendiendo que:
- Renuncia — Alguna de estas condiciones puede no aplicarse si se obtiene el permiso del titular de los derechos de autor
- Dominio Público — Cuando la obra o alguno de sus elementos se halle en el dominio público según la ley vigente aplicable, esta situación no quedará afectada por la licencia.
- Otros derechos— Los derechos siguientes no quedan afectados por la licencia de ninguna manera:
- Los derechos derivados de usos legítimos u otras limitaciones reconocidas por ley no se ven afectados por lo anterior.
- Los derechos morales del autor;
- Derechos que pueden ostentar otras personas sobre la propia obra o su uso, como por ejemplo derechos de imagen o de privacidad.
- Aviso — Al reutilizar o distribuir la obra, tiene que dejar muy en claro los términos de la licencia de esta obra. La mejor forma de hacerlo es enlazar a esta página.