Forbes school of business think tanks exploring teaching, learning & relationship building in a virtual learning community
Palabras clave:
Collaboration, Learning community, Faculty engagement, Online Relationship Building, Online community, Multidirectional mentoring relationshipsResumen
This paper describes ongoing research based on a university faculty Think Tank as a means of establishing and sustaining developmental networks among faculty at a large online university. Specifically, the paper explores the Think Tank as a virtual learning community wherein faculty have shared knowledge and enjoyed personalized learning opportunities for a period of over two years. Approximately 100 faculty members are typically invited to participate in the virtual learning community which meets formally every two weeks (with some summer months off). Between meetings, faculty have developed relationships including multi-directional mentoring and The paper will consider if and how participation in the Think Tank has served faculty and/or why other faculty members who are invited do not choose to participate in the Think Tank. First, the paper describes the Think Tank as a virtual learning community. Specifically, it sets the ground rules that have enabled the community to thrive in a virtual and egalitarian climate. Then, multi-directional mentoring as a means of knowledge sharing in the think tank is explored. Bandura’s social learning theory and Kolb’s experiential learning model provide the conceptual framework for relationship building in this collegial environment. Next, the research questions that have been posed are shared. Data collection for this study is currently in process; therefore findings are not yet available. Finally, study limitations are briefly discussed and future directions for research are explored.Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Acerca del Copyright
Se autoriza a enlazar los artículos o a reproducidos electrónicamente solo con objetivos académicos (por ej.: en sitios virtuales de cátedras universitarias), siempre que:
a) se indique su procedencia (nombre del autor / traductor, nombre y fecha del artículo reproducido o citado, nombre y URL de la revista);
b) no sean alterados;
c) se avise y se haya recibido el acuse de recibo de SIGNOS ELE:
revistaspad@usal.edu.ar / marysol.bustos@usal.edu.ar
Para el caso de reproducción en formato revista impresa, libro impreso o virtual, se debe solicitar autorización al autor del artículo.
Las opiniones vertidas en los artículos de esta revista son de exclusiva responsabilidad de los autores.
CREATIVE COMMONS 2.5
Usted es libre de:
- Compartir - copiar, distribuir, ejecutar y comunicar públicamente la obra
- hacer obras derivadas
- hacer un uso comercial de esta obra
Bajo las condiciones siguientes:
Atribución — Debe reconocer los créditos de la obra de la manera especificada por el autor o el licenciante (pero no de una manera que sugiera que tiene su apoyo o que apoyan el uso que hace de su obra).
Entendiendo que:
- Renuncia — Alguna de estas condiciones puede no aplicarse si se obtiene el permiso del titular de los derechos de autor
- Dominio Público — Cuando la obra o alguno de sus elementos se halle en el dominio público según la ley vigente aplicable, esta situación no quedará afectada por la licencia.
- Otros derechos— Los derechos siguientes no quedan afectados por la licencia de ninguna manera:
- Los derechos derivados de usos legítimos u otras limitaciones reconocidas por ley no se ven afectados por lo anterior.
- Los derechos morales del autor;
- Derechos que pueden ostentar otras personas sobre la propia obra o su uso, como por ejemplo derechos de imagen o de privacidad.
- Aviso — Al reutilizar o distribuir la obra, tiene que dejar muy en claro los términos de la licencia de esta obra. La mejor forma de hacerlo es enlazar a esta página.